DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21744
Title: Análisis de estrategias de marketing en el sector de delivery de la empresa Pedido Ya, en la ciudad de Guayaquil, período 2021.
Authors: Alvarado Canales, Eliana Edilma
metadata.dc.contributor.advisor: Villavicencio Bermúdez, Nicolás Elías
Keywords: MARKETING DIGITAL;REDES SOCIALES;MEDIOS DE COMUNICACIÓN;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR
Issue Date: 30-Aug-2023
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This essay analyzes the marketing strategies in the delivery sector of the company Pedidos Ya, in the city of Guayaquil. The purpose of the research is to conduct a study to identify the strategies adopted by the company and their impact on the delivery service. The type of research that was applied was quantitative through surveys, which will help us to make a diagnosis of the impact of marketing strategies on customers. The negative impacts will lead us to propose new marketing strategies, with the objective that delivery remains a leader and continues to grow in the market.
Description: El presente ensayo analiza las estrategias de marketing en el sector de delivery de la empresa Pedidos Ya, en la ciudad de Guayaquil. El propósito de la investigación es realizar un estudio para identificar las estrategias adoptadas por la empresa y sus incidencias en el servicio de delivery. El tipo de investigación que se aplicó fue cuantativo mediante encuestas, el cual nos ayudara a realizar un diagnóstico del impacto de las estrategias de marketing en los clientes. Los impactos negativos nos inducirán a proponer nuevas estrategias de marketing, con el objetivo de que el delivery siga siendo líder y siga creciendo en el mercado.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/21744
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CIM-559.pdf1,22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons