DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22204
Title: Análisis del clima organizacional de la camaronera “Santa Marianita” en la provincia de El Oro.
Authors: Romero Loayza, María Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Zerda Barreno, Elsie Ruth
Lapo Maza, María del Carmen
Keywords: CLIMA LABORAL;PLAN DE MEJORA;ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;PRODUCTIVIDAD
Issue Date: 9-Nov-2023
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present investigation is based on the analysis of the Organizational Climate of the shrimp farm "Santa Marianita", located in the province of El Oro, with the objective of knowing the current situation of the work environment of the company, and the perception that the human group has on the procedures and structures of the same, analyzing all the aspects in which the workers work, in order to remain competitive within the local market. The research is of a quantitative experimental descriptive cross-sectional type and uses observation and survey techniques, a formal questionnaire with 35 questions based on the ADEN Business School model was applied as a data collection instrument to all workers of the company. The conclusion was that the organization must pay attention to two main variables: recognition and support, for which an improvement plan was developed to solve the weaknesses found.
Description: La presente investigación se basa en el análisis del Clima Organizacional de la camaronera “Santa Marianita”, ubicada en la provincia de El Oro, con el objetivo de conocer la situación actual del ambiente laboral de la empresa, y la percepción que tiene el grupo humano sobre los procedimientos y estructuras de la misma, analizando todos los aspectos en los cuales laboran los trabajadores, con la finalidad de mantenerse competitiva dentro del mercado local. La investigación es de tipo cuantitativo experimental descriptivo de corte transversal y utiliza las técnicas de observación y encuesta, se aplicó como instrumento de recolección de datos, un cuestionario formal con 35 preguntas basado en el modelo de ADEN Business School a todos los trabajadores de la empresa. Se concluyó que la organización debe prestar atención a dos variables principales: reconocimiento y apoyo, por lo cual se desarrolló un plan de mejora para solucionar las debilidades encontradas.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22204
Appears in Collections:Trabajos de Grado - Maestría en Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-POS-MAE-465.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons