DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22798
Title: Diseño de libro impreso y digital para impulsar el conocimiento de la cultura Huancavilca a jóvenes ecuatorianos.
Authors: Serrano Vega, María Belén
Valdez León, Rafael Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Naranjo Rojas, María Katherine
Keywords: MATERIAL VISUAL;COSMOVISIÓN HUANCAVILCA;LIBRO FÍSICO;LIBRO ELECTRÓNICO;CULTURA PRECOLOMBINA;DIAGRAMACIÓN
Issue Date: 5-Feb-2024
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The objective of this project is to design a printed and digital book to promote the knowledge of the Huancavilca Culture in young people from 13 to 17 years old. For the development of this project, a descriptive research with a qualitative approach was conducted through interviews, which allows gathering valuable information about the civilization, origins, customs, traditions, architecture and design criteria. As a result, the book is presented in two formats, printed and digital, as well as a bilingual version and an audiobook, to make it accessible to people with disabilities and other cultures.
Description: El presente proyecto tiene como objetivo diseñar de un libro impreso y digital para fomentar el conocimiento de la Cultura Huancavilca en jóvenes de 13 a 17 años. Para el desarrollo de este proyecto se realizó una investigación descriptiva con enfoque cualitativo a través de entrevistas, la cual permite recopilar información valiosa sobre la civilización, los orígenes, costumbres, tradiciones, arquitectura y criterios de diseño. Como resultado se presenta el libro en dos formatos impreso y digital, asimismo se desarrolla la versión bilingüe y audiolibro, para que sea accesible para personas con discapacidad y otras culturas.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22798
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Diseño Gráfico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UCSG-C411-22368.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons