DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/23443
Title: Plan de negocios para la producción y comercialización de harina de plátano dominico y barraganete orgánico.
Authors: Cabello Holguín, Luis Antonio
metadata.dc.contributor.advisor: Zumba Córdova, Rosa Margarita
Keywords: ESTUDIO DE MERCADO;GESTIÓN INDUSTRIAL;ANÁLISIS FINANCIERO;MODELO DE NEGOCIO;EMPACADO AL VACÍO;HARINA DE PLÁTANO
Issue Date: 30-Aug-2024
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The thesis work consists of a proposal for a Business Plan for the production and marketing of organic plantain flour and barraganete in the city of Guayaquil, whose organization will be called San Antonio S.A., and within its commercial activities, a gluten-free organic product rich in protein and vegetable fiber will be offered. called organic plantain flour, which will be sold to a customer segment between 18 and 65 years old who live in the city of Guayaquil with socioeconomic level A, B, C + of purchasing power to obtain a high-quality organic product that benefits their nutritional health. According to the research carried out, the product has an increasing demand in global markets; however, it is little known in the national market; therefore, it is an intriguing proposal because there are no competitors that generate a high demand for the organic product. Research was carried out to evaluate the demand of the target market, its characteristics and its demands. In addition, a microenvironment analysis was carried out, which is related to the company's operational activities, organizational and quality management, marketing strategies and its legal aspects. In addition, a financial analysis was carried out that evaluated the profitability of the project through multiple financial ratios.
Description: El trabajo de titulación consiste en una propuesta de un Plan de negocios para la producción y comercialización de harina de plátano dominico y barraganete orgánico. en la ciudad de Guayaquil, cuya organización tendrá el nombre de San Antonio S.A., y dentro de sus actividades comerciales se ofrecerá un producto orgánico sin gluten, rico en proteínas y fibra vegetal. denominados harina de plátano orgánica, el cual será vendido a un segmento de cliente entre 18 y 65 años que viven en la ciudad de Guayaquil de nivel socioeconómico A, B, C+ de poder adquisitivo para obtener un producto orgánico de alta calidad que beneficie su salud nutricional. Según la investigación realizada, el producto tiene una demanda cada vez mayor en mercados globales; sin embargo, es poco conocido en el mercado nacional; por lo tanto, es una propuesta intrigante porque no hay competidores que generen una alta demanda del producto orgánico. Se llevó a cabo una investigación para evaluar la demanda del mercado objetivo, sus características y sus demandas. Además, se llevó a cabo un análisis del microentorno, el cual está relacionado con las actividades operativas de la empresa, la gestión organizacional y de calidad, las estrategias de marketing y sus aspectos legales. Además, se llevó a cabo un análisis financiero que evaluó la rentabilidad del proyecto mediante múltiples índices financieros.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/23443
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UCSG-C476-23008.pdf2,8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons