DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10000
Title: Análisis de las noticias publicadas en la red social Facebook. Estudio comparativo de los diarios El Telégrafo y Expreso.
Authors: Bermeo Sarmiento, Mishell Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Castaño Oliva, Rafael
Keywords: ANÁLISIS DE NOTICIAS;DIARIOS;PERIODISMO DIGITAL;REDES SOCIALES;CONSUMIDOR DIGITAL
Issue Date: 14-Mar-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present titling work focuses on comparing the amount and formation of news uploaded from the social network Facebook of El Telégrafo and Expreso media that were published from October 20 to November 20, 2017. After reviewing the news, we proceeded to perform the analysis of the quantity, formulation and importance of the information given in these two media, based on four sections for the study such as: politics, child abuse, economics and sports. In the development of this project, a monitoring of the information that was published in the digital network of Facebook was made, then it was separated by means of Excel tables the comparative table of the number of daily uploads of the newspapers Expreso and El Telégrafo. After this process, the second monitoring was carried out, which consisted in the separation of the scope of the news that was uploaded through the Facebook page of both media; was separated by the number of comments, sh ares, likes, etc. Finally, this titling work concludes that El Telégrafo's online medium does not have enough scope to reach a certain number of audiences, comparing with the publications that Expreso uploads, of which it has engagement, that is, scope; Likewise, interviews were conducted with a community manager of each media, and experts in social networks.
Description: El presente trabajo de titulación se enfoca en comparar la cantidad y formación de noticias subidas desde la red social Facebook de los medios El Telégrafo y Expreso que fueron publicados del 20 de octubre al 20 de noviembre del 2017. Luego de revisar las noticias, se procedió a realizar el análisis de la cantidad, formulación e importancia de la información dada en estos dos medios, basándose en cuatros secciones para el estudio como: política, abuso infantil, economía y deportes. En el desarrollo de este proyecto, se realizó un monitoreo de las informaciones que fueron publicadas en la red digital de Facebook, luego se fue separando mediante tablas de Excel la tabla comparativa del número de noticias subidas diariamente de los diarios Expreso y El Telégrafo. Después de este proceso, se llevó a cabo el segundo monitoreo, del cual consistía en la separación de alcance que tenían las noticias que fueron subidas a través de la página de Facebook de ambos medios; se separó por el número de comentarios, compartidos, likes, etc. Finalmente, este trabajo de titulación concluye que el medio online de El Telégrafo no tiene el alcance suficiente para llegar a un número determinado de audiencias, comparando con las publicaciones que sube Expreso, del cual tiene engagement, es decir alcance ; asimismo, se realizó entrevistas a un community manager de cada medio, y a expertos en redes sociales.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10000
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CCS-189.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.