DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10388
Title: Lo misógino como rechazo a la alteridad.
Authors: García Bodniza, Juan Andrés
metadata.dc.contributor.advisor: Aguirre Panta, David Jonatan
Keywords: PSICOANÁLISIS;MISÓGINIA;CULTURA E IDEOLOGÍA;ESTUDIOS SOCIALES
Issue Date: 20-Feb-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present dissertation takes a theoretical journey supported on bibliographic dated covering social theories and psychoanalysis, with the aim of illustrating the existance of a perennial condition of domination base don sexual difference, the ways in which these conditions of domination are reproduced and, relying on psychoanalytic theory, to elaborate this as a form of relationship that, finally, results in a rejection of the other. The methodological framework applied in this work was longitudinal or evolutional, which focuses on the search of information from different points in time to infer, causes and effects of categories, concepts, events, variables, contexts or communities.
Description: El presente trabajo de titulación realiza un recorrido teórico apoyado en datos bibliográficos que abarcan teorías sociales y psicoanálisis, con el objetivo de ilustrar la existencia de una perenne condición de dominación, basada en la diferencia sexual, las maneras como se reproducen estas condiciones de dominación y, apoyándose en la teoría psicoanalítica, elaborar lo anterior como una forma de relación que, finalmente, resulta en un rechazo a lo otro. El marco metodológico aplicado fue longitudinal o evolutivo, el cual se centra en la búsqueda de datos de distintos puntos del tiempo para realizar inferencias, causas y efectos de categorías, conceptos, sucesos, variables, contextos o comunidades.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/10388
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Psicología Clínica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CPC-147.pdf1,07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons