DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11164
Title: Factores que influyen en el comportamiento de compra de bienes inmuebles en hombres y mujeres de 30 a 44 años de la ciudad de Guayaquil año 2018, caso domótica como propuesta de valor en la oferta inmobiliaria.
Authors: Rodríguez Rubio, Eddy Daniel
metadata.dc.contributor.advisor: Gracia Reyes, Gabriela Esmeralda
Keywords: COMPORTAMIENTO DE COMPRA;INVESTIGACIÓN DE MERCADO;DOMÓTICA;COMUNICACIÓN ESTRATÉGICA;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;SECTOR INMOBILIARIO
Issue Date: 23-Aug-2018
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The present investigation deals with an analysis of real estate purchasing behavior of men and women from 30 to 44 years of age in the city of Guayaquil, the case study of home automation as a value proposition in the real estate offer. The research method that was applied in the field research for the qualitative approach, were in-depth interviews obtaining current information from the real estate buyer and an interview with experts that contributed to the positioning of current home automation technology in our country and benefits that would bring to society. Likewise, the quantitative approach was carried out based on 384 surveys by conglomerate sampling with the support of the Tableau Public 9.0 program for statistical analysis. The most relevant results concluded that with 37% the spouses influence the purchase decision and 33% the family. So also the best-known term in the application of technology to homes is "smart home" with 42%, and 21% are unaware of this type of domotic systems. Likewise, 56% consider safety a factor and 37.8% the energy saving in the implementation of home automation systems.
Description: La presente investigación aborda un análisis del comportamiento de compra inmobiliaria de hombres y mujeres de 30 a 44 años de edad de la ciudad de Guayaquil, el caso de estudio de la domótica como propuesta de valor en la oferta inmobiliaria. El método de investigación que se aplicó en la investigación de campo para el enfoque cualitativo, fueron entrevistas a profundidad obteniendo información actual del comprador inmobiliario y una entrevista a expertos que aporto al posicionamiento de la tecnología de la domótica actual en nuestro país y beneficios que aportaría a la sociedad. Así mismo el enfoque cuantitativo se realizó en base a 384 encuestas por muestreo conglomerado con soporte del programa Tableau Public 9.0 para el análisis estadístico. Los resultados de mayor relevancia concluyeron que con un 37% los cónyuges influyen en la decisión de compra y un 33% la familia. Así también el termino más conocido en la aplicación de tecnología a hogares es “casa inteligente” con un 42%, y un 21% desconoce de este tipo de sistemas domóticos. Así mismo el 56% considera un factor muy importante la seguridad y un 37,8% el ahorro de energía en la implementación de sistemas domóticos.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/11164
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Marketing

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-CIM-439.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.