DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12310
Title: Propuesta de actualización del plan de marketing turístico para la reserva ecológica Manglares Churute.
Authors: Sánchez Rivas, Arianna Mishelle
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Verdesoto, Mirtha Leonor
Keywords: MARKETING TURÍSTICO;REDES SOCIALES;ACTIVIDADES TURÍSTICAS;RESERVA ECOLÓGICA
Issue Date: 19-Mar-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This work proposes the presentation of an updated marketing plan for the Manglares Churute Ecological Reserve, located in Naranjal belonging to the province of Guayas, Which is currently under a tourism plan that is not satisfactory at present. The research is carried out within the protected area and in order to carry out the same, a lot of information was gathered from both primary and secondary sources, that is, government entities, newspapers, certified web pages, reliable documentation and also interviews and direct observation of the data. . After the study and to conclude what was happening, it was decided to propose then an improvement plan for the current marketing plan of the Reserve. This one is based mainly on the use of networks by the reserve administration, since they do not currently have an updated management plan since 1998, in which the current management plan was put into effect. With this plan, the main objective is to promote the use of networks for tourist promotion of the protected area because it is worth noting that a few years ago, when this plan was put into effect, social networks did not exist and in this way not only the influx of visitors to the area is expected, but also the resident community feels part of it and helps the conservation of the area thus providing a better quality in terms of tourist activities within the reserve.
Description: Este trabajo propone la presentación de un plan de marketing actualizado para la Reserva Ecológica Manglares Churute, ubicada en Naranjal perteneciente a la provincia del Guayas, la cual se encuentra con un plan de visitas turísticas no satisfactorio en los actuales momentos. La investigación se realiza dentro del área protegida y para poder llevar a cabo la misma se recabó mucha información tanto de fuentes primarias como secundarias, es decir, entidades gubernamentales, diarios, páginas web certificadas, documentación fidedigna y además entrevistas y observación directa de los datos. Luego del estudio y de llegar a concluir lo que estaba sucediendo, se decidió proponer entonces un plan de mejoramiento para el actual plan de marketing de la Reserva, el cual se basa principalmente en el uso de redes por parte de la administración de la Reserva, ya que actualmente no cuentan con un plan de manejo actualizado desde el año 1998 en el cual fue puesto en marcha el plan de manejo vigente. Con este plan se busca principalmente fomentar el uso de redes para promoción turística del área protegida porque cabe recalcar que hace unos años atrás cuando se puso en vigencia este plan las redes sociales no existía y de esta manera se espera no solo la afluencia de visitantes a la Reserva Ecológica Manglares Churute sino que también la comunidad residente se sienta parte de esta y ayudar a la conservación del área brindando así una mejor calidad en cuanto a actividades turísticas dentro de la Reserva.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12310
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Administración de Empresas Turísticas y Hoteleras - Distancia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-MD-AETH-68.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.