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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12859
Title: Diseño de campaña publicitaria en redes sociales para incentivar el turismo y la gastronomía en la parroquia rural Salinas de Guaranda Guayaquil, 2018.
Authors: Jaramillo Vargas, Sara Gabriela
metadata.dc.contributor.advisor: Vergara Macías, Will Alberto
Keywords: COMUNICACIÓN DIGITAL;REDES SOCIALES;TURISMO COMUNITARIO;CAMPAÑA PUBLICITARIA
Issue Date: 12-Mar-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The titling project consists of creating an advertising campaign to encourage tourism in the parish Salinas de Guaranda in the. Province of Bolívar, implemented by the community tourism center of Salinas. The research methodology used in this project is of a documentary and descriptive type with a mixed approach, surveys, interviews, focus groups and participant observation are applied to collect information about the Salinas of Salinas and also to reach the target public. A digital communication strategy is proposed based on the information collected previously and the creation of graphic pieces is proposed, and a Brief that details the objectives of the campaign, determines the tone, the concept of the campaign, the budget, the time and the guidelines in social networks, for the publications are created varied content that are classified in informative, typographical, histories and animations of this way it is possible to capture the attention of the user.
Description: Este proyecto de titulación, consiste en crear una campaña publicitaria para incentivar el trurismo en la parroquia Salinas de Guaranda en la Provincia de Bolívar, implementada por el Centro de Turísmo Comunitario de Salinas. La metodología de investigación que se utiliza en este proyecto, es de tipo documental y descriptiva con enfoque mixto, se aplican encuestas, entrevistas, grupos focales y observación participante para recopilar información, sobre los puntos turísticos destacados de Salinas y también para conocer al público objetivo. Se determina, una estrategia de comunicación digital en base a la información recopilada anteriormente y por medio del Brief se detallan los objetivos de la campaña, el tono, concepto de la campaña, presupuesto, tiempo y las pautas en redes sociales. Para las publicaciones, se crea contenido variado que se clasifican en posteos informativos, tipográficos, historias y animaciones; de esta forma, se logra captar la atención del usuario.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12859
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Gráfica Publicitaria

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