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Title: E-commerce como factor de competitividad en las empresas textiles de la ciudad de Guayaquil.
Authors: Peñaherrera Palma, Karoline Isabel
Riccio Morales, Kelly Doménica
metadata.dc.contributor.advisor: Lucín Castillo, Virginia Carolina
Keywords: E-COMMERCE;COMPETITIVIDAD;REDES SOCIALES;PÁGINAS WEB
Issue Date: 9-Sep-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The objective of this research is to analyze the relevance of E-commerce in competitiveness of textile companies in Guayaquil. The sample obtained covered 355 textile companies, where 290 were microenterprises, 35 small, 14 medium and 16 large enterprises; this according to the nature of the industry. The results were extracted by a mixed approach. Through a qualitative analysis, an interview was carried out with Etafashion as representation of the formal companies’ segment; and with Esther M., to represent informal companies. The quantitative analysis was made by Pearson’s Chi-square model, which showed the value of 0.00 which is significant. Therefore, the null hypothesis that claimed that there is no incidence between competitiveness and the level of intensification of E-commerce is rejected. In addition, the study identified that the most common barriers that prevent developing the E-commerce are technological insecurity and the high cost that it represents. Also, the common level of e-commerce that the textile companies in Guayaquil tends to develop are from 0 to 4 stage, in which social networks and websites stand out.
Description: El objetivo de la presente investigación es analizar el E-commerce y su relación con la competitividad de las empresas guayaquileñas textiles. La muestra que se obtuvo fue de 355 empresas textiles, 290 microempresas, 35 pequeñas, 14 medianas y 16 grandes, esto de acuerdo con la naturaleza de la industria. Los resultados se extrajeron gracias a un enfoque mixto, a través de un análisis cualitativo, se efectuó una entrevista a Etafashion para representar el segmento de empresas formales y a Esther M. para representar las empresas informales. El análisis cuantitativo se dio mediante el modelo de Chi cuadrado de Pearson, el cual arrojó el valor de 0.000, es decir, fue significativo, por tanto, se rechaza la hipótesis nula que aseveraba que no existe incidencia entre la competitividad y el nivel de intensificación de E-commerce. Además, se identificó que las dos barreras que impiden desarrollar el E-commerce en las empresas son la inseguridad y los altos costos y que los niveles que más tienden a desarrollarse van desde el 0 al 4, en el cual se destacan redes sociales y páginas web.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/13314
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Gestión Empresarial Internacional

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