DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15885
Title: Diseño de una empresa productora y comercializadora de chocobananas, aprovechando la materia prima del cantón El Carmen - Manabí.
Authors: Meza Paladines, Josselin Julieth
Andrade Cedeño, María Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Rodríguez Villacís, Diomedes Hernán
Sopo Montero, Gerson Rosenberg
Keywords: ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR;COMERCIALIZACIÓN;RENTABILIDAD
Issue Date: 31-Jan-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The main objective of this postgraduate thesis was to design a production and marketing company for Chocobananas, taking advantage of the raw material of the El Carmen-Manabí Canton, with the presentation of an efficient business plan based on an analysis of content and the environment being a priority. which can help identify the commercial feasibility that the implementation of a chocobanana marketing company would bring in Canton El Carmen, Manabí province. To achieve the objective expressed above, a research process was developed based on a methodological strategy of a quantitative analytical type, using a descriptive research design. For data collection, a single instrument was used in the form of a questionnaire using the survey technique, whose structure responds to the operationalization of the variables under study. The main results of the research were positive, due to the fact that a great acceptance of the Chocobananas could be evidenced in the Canton El Carmen, province of Manabí. On the other hand, it was obtained that the chocobananas covered with Oreo were the preferred ones of the population of Canton el Carmen and that the level of acceptance of the product is 75%.
Description: La presente tesis de postgrado tuvo como objetivo principal el diseño de una empresa productora y comercializadora de Chocobananas, aprovechando la materia prima del Cantón El Carmen-Manabí, siendo prioridad la presentación de un eficiente plan de negocios basado en un análisis de contenidos y del entorno el cual pueda ayudar a identificar la factibilidad comercial que traería la implementación de una empresa comercializadora de chocobananas en el Cantón El Carmen, provincia de Manabí. Para el logro del objetivo antes expresado se desarrolló un proceso investigativo sustentado en una estrategia metodológica de tipo cuantitativa analítica, utilizando un diseño de investigación descriptivo. Para la recolección de los datos se utilizó un instrumento único en forma de cuestionario mediante la técnica de encuesta, cuya estructura responde a la operacionalización de las variables en estudio. Los principales resultados de la investigación fueron positivos, debido a que, se pudo evidenciar una gran aceptación de las chocobananas en el Cantón El Carmen, provincia de Manabí. Por otro lado, se obtuvo que las chocobananas cubiertas con oreo eran las preferidas de la población del Cantón el Carmen y que el nivel de aceptación del producto es de un 75 %.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/15885
Appears in Collections:Trabajos de Grado - Maestría en Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-POS-MAE-327.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.