DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16123
Title: Rediseño del plan estratégico, cultura organizacional y componentes de retribución para generar compromiso en el entorno laboral de Rapientrega S.A.
Authors: Valencia Farfán, Jon Jesús
metadata.dc.contributor.advisor: Bonilla Morán, Luis Antonio
Keywords: CULTURA ORGANIZACIONAL;DESARROLLO ORGANIZACIONAL;SOPORTE ESTRATÉGICO;CLIMA LABORAL;COMPONENTES DE RETRIBUCIÓN
Issue Date: 24-Feb-2021
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This work focused on a Courier company in Ecuador with its headquarters in the city of Quito and the branch in the city of Guayaquil. The company was going through an organizational crisis, needing help with strategic and analytical support in the processes, all this in order to overcome those problems. The main goal is to meet the objectives that are proposed each year, however, among the main problems is, the lack of new ideas (innovation) that generated loss of customers and in the cultural field there were problems between the offices of Guayaquil and I remove due to misuse of communication resources and for having a bad working relationship between colleagues, all this generated a tense work climate. During the realization of the case project, three important variables were produced for its development: organizational culture, organizational development and the components of compensation for collaborators. To meet the project's objectives, it was necessary to apply various concepts of communication and organizational development to help the company generate stability and work focus in each and every one of the areas. In order to establish strategies, you have to focus on priority priorities; For this reason, the human talent manager must control that a continuous improvement process is carried out so that there is good feedback and the organization can generate profitability.
Description: El presente trabajo se centró en una empresa de Courier en el Ecuador con su oficina matriz en la ciudad Quito y la sucursal en la ciudad de Guayaquil. La empresa estaba cruzando una crisis organizacional, necesitando ayuda con un soporte estratégico y analítico en los procesos, todo esto con el fin de superar aquellos problemas. La meta principal es cumplir con los objetivos que se proponen cada año, sin embargo, entre los principales problemas esta, la falta de nuevas ideas (innovación) que generaba pérdida de clientes y en el ámbito cultural se encontraban inconvenientes entre las oficinas de guayaquil y quito por motivos del mal empleo de los recursos de comunicación y por llevar una mala relación de trabajo entre compañeros, todo esto generaba un clima tenso de trabajo. Durante la realización del proyecto de caso se tuvieron tres variables importantes para su desarrollo: cultura organizacional, desarrollo organizacional y los componentes de retribución para los colaboradores. Para cumplir con los objetivos del proyecto fue necesario aplicar diversos conceptos de la comunicación y desarrollo organizacional para que ayuden a la empresa a generar estabilidad y enfoque de trabajo en todas y cada una de las áreas. Para poder establecer las estrategias, se tiene que enfocar en ciertas prioridades; por lo cual el encargado de talento humano deberá controlar que se realice un proceso de mejora continua para que exista una buena retroalimentación y la organización pueda generar rentabilidad.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/16123
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Psicología Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CPO-312.pdf641,37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons