DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18330
Title: Análisis de factibilidad para la diversificación de mercados de la empresa BIOALIMENTOS CÍA. LTDA. Especializada en frutos secos al mercado chileno.
Authors: Melena Loor, Ashley Dariana
Zamora Toala, Ariana Solange
metadata.dc.contributor.advisor: Coello Cazar, David
Keywords: ESTUDIO DE FACTIBILIDAD;EXPORTACIÓN;FINANCIAMIENTO;RELACIONES COMERCIALES
Issue Date: 21-Feb-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The general objective of this non-experimental research work is to determine the feasibility of the Ecuadorian company BIOALIMENTOS CÍA. LTDA. specializing in nuts, with more than a decade of internal growth now seeks an opportunity in the Chilean market, for which to meet the objectives of the analysis we proceeded to search for specific information on the cities of higher consumption of nuts in Chile, positioning specifically in Valparaiso, the methodology used will be a mixed approach for the analysis of a real scenario, in addition to having specific data of the company to formulate a financial scenario and determine the profitability of the project. Highlighting the most important results such as obtaining marketing strategies, establishing commercial relations between supplier and client with a Chilean company and results of a positive profitability analysis predicted for the growth of the company in international markets.
Description: El objetivo general de este trabajo de investigación no experimental es determinar la factibilidad de la empresa ecuatoriana BIOALIMENTOS CÍA. LTDA., especializada en frutos secos, con más de una década de crecimiento interno ahora busca una oportunidad en el mercado chileno, por el cual para cumplir con los objetivos del análisis se procedió a la búsqueda de información específica sobre las ciudades de mayor consumo de frutos secos en Chile, posicionándose específicamente en Valparaíso, la metodología utilizada será de un enfoque mixto para el análisis de un escenario real, además de contar con datos específicos de la empresa para formular un escenario financiero y determinar la rentabilidad del proyecto. Destacando los resultados más importantes como la obtención de estrategias de marketing, establecimiento de relaciones comerciales entre proveedor y cliente con una empresa chilena y resultados de un análisis de rentabilidad positiva pronosticada para el crecimiento de la empresa en mercados internacionales.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18330
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-CEAE-CNI-18.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons