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Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/19301
Title: Modelo de cambio planeado : Viña Santa Camila.
Authors: Díaz Zevallos, Nicole Alejandra
metadata.dc.contributor.advisor: Cabezas Córdova, Belén Elizabeth
Keywords: DESARROLLO ORGANIZACIONAL;COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL;CAMBIO ORGANIZACIONAL;CULTURA DÉBIL;ESTRATEGIA DE INTERVENCIÓN
Issue Date: 7-Sep-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: Viña Santa Camila founded in 1925 is an organization dedicated to the production of wines of the highest quality. Over time, the specialization of its product led the vineyard to position itself in the market acquiring a greater presence in it, which allowed the considerable increase in its production. However, to satisfy the needs of customers at all costs, internal processes that currently affect the sustainability of the company were neglected; therefore, to know the real situation of Viña Santa Camila a diagnosis was made in three variables: behavior, culture and organizational communication. As a result, opportunities for improvement in the individual, group and organizational level of behaviour were identified, in a weak and non-institutional culture, and in the lack of informal processes and procedures. In order to solve the problem, the intervention proposal of the Santa Camila vineyard is based on one of the processes of the DO in which change is emphasized as a strategy to modify organizational elements and maintain an internal balance. Consequently, the means to carry out the planned change are manifested in strategies that go according to the variables structure, processes and personnel.
Description: Viña Santa Camila fundada en 1925 es una organización dedicada a la producción de vinos de la más alta calidad. Con el tiempo, la especialización de su producto conllevó a que la viña se posicionara en el mercado adquiriendo mayor presencia en el mismo, lo cual permitió el aumento considerable de su producción. Sin embargo, por satisfacer las necesidades de los clientes a toda costa, se descuidaron procesos internos que, actualmente, afectan la sostenibilidad de la compañía; por tanto, para conocer la situación real de Viña Santa Camila se realizó un diagnóstico en tres variables: comportamiento, cultura y comunicación organizacional. Como resultado de estos últimos se identificó oportunidades de mejora en cuanto al nivel individual, grupal y organizacional del comportamiento, en una cultura débil y no institucionalizada, y en la falta de procesos y procedimientos no formalizados. Para poder dar solución a la problemática, la propuesta de intervención de la Viña Santa Camila se basa en uno de los procesos del DO en el que se enfatiza el cambio como estrategia para modificar elementos organizacionales y mantener un equilibrio interno. En consecuencia, los medios para llevar a cabo el cambio planeado se manifiestan en estrategias que van en función a las variables estructura, procesos y personal.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/19301
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