DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22438
Title: Propuesta para la creación de una empresa de diseño y comercialización de envases biodegradable para productos de jabón líquido.
Authors: Morales Parra, Carlos Enrique
metadata.dc.contributor.advisor: Zumba Córdova, Rosa Margarita
Keywords: EMPRENDIMIENTO SOSTENIBLE;ESTUDIO DE MERCADO;BAMBÚ;RECURSO FORESTAL;RECIPIENTE BIODEGRADABLE;PLAN DE MARKETING
Issue Date: 9-Feb-2024
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: The objective of this research work is to determine the viability and feasibility of a proposal for the creation of a company for the design and marketing of biodegradable packaging for liquid soap products in order to satisfy the latent need of the consumer market or purchase of biodegradable materials. that are friendly to the environment and mitigate environmental pollution. For this, an investigation was carried out with a quantitative approach methodology, descriptive scope and nonexperimental design, the sample is made up of 312 companies to which a measurement instrument designed in Microsft survey was applied for tabulation and data analysis. the Microsoft Excel program. Among the conclusions of the study, it was determined that the project is profitable under the financial indicators of a MARR of 13.37%, a NPV of $114,984.16 and an IRR of 29% and a Payback of 3 years 1 month.
Description: El presente trabajo de investigación tiene como objetivo de determinar la viabilidad y factibilidad de una propuesta para la creación de una empresa de diseño y comercialización de envases biodegradable para productos de jabón líquido a fin satisfacer la necesidad latente de mercado de consumo o compra de materiales biodegradable que sea amigables con el ambiente y mitiguen la contaminación ambiental. Para ello, se realizo una investigación con una metodología de enfoque cuantitativo alcance descriptivo y de tipo diseño no experimental, la muestra está compuesta por 312 empresas a los cuales se les aplicó un instrumento de medición diseñada en Microsft survey y para la tabulación y análisis datos el programa Microsft Excel. Entre las conclusiones del estudio se determinó que el proyecto es rentable bajo los indicadores financieros de una TMAR de 13.37%, un VAN de $ 114,984.16 y un TIR de 29% y un Payback de 3 años 1 mes.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/22438
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Emprendimiento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ESP-IE-363.pdf2,29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons