DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12853
Title: Aplicación móvil educativa cómo herramienta de apoyo para el desarrollo de destrezas motrices básicas en niños de 2 a 3 años en el Centro de Desarrollo Infantil “Rey David” de la ciudad de Guayaquil.
Authors: Barzola Loor, María Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Chalen Ortega, Jessenia Guadalupe
Keywords: APLICACIÓN MÓVIL;MOTRICIDAD;ACTIVIDADES LÚDICAS;DESARROLLO INTEGRAL;APRENDIZAJE
Issue Date: 5-Apr-2019
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: In today's society, the development of children's motor skills is not a commonly relevant issue in parents, since they are in their 1st year of age they should receive a proper stimulation of their motor and cognitive skills, which range from the hand at the time of learning. In the integral development center there are children from 1 to 4 years of age, in each stage they receive recreational activities and necessary for their proper development, from how to use food or toilet utensils to learning to dress by themselves. Apart from these activities the technologists stimulate their fine motor skills especially the movement of the hands and fingers with various jobs they will be able to learn to take the beads, the tweezers, to twist and thread objects that help to strengthen their muscles. For this reason this project proposes a mobile application as a tool to support the development of motor skills as part of the learning of children from 2 to 3 years of the Center for Integral Development for which simple play activities are carried out as a complement to the work traditional techniques implemented by the center.
Description: En el centro de desarrollo integral se encuentran niños de 1 a 4 años de edad , en cada etapa reciben actividades recreativas y necesarias para su debido desarrollo, desde cómo utilizar utensilios de comida o de aseo hasta aprenderse a vestir por si solos. Aparte de estas actividades las tecnólogas estimulan sus habilidades motrices finas especialmente el movimiento de las manos y los dedos con diversos trabajos ellos podrán aprender a coger las cuentas, las pinzas, enroscar y ensartar objetos que ayuden al fortalecimiento de sus músculos. Por este motivo este proyecto propone una aplicación móvil como una herramienta de apoyo al desarrollo de las habilidades motrices como parte del aprendizaje de los niños de 2 a 3 años del Centro de Desarrollo Integral para lo cual se efectúan actividades lúdicas sencillas como complemento a los trabajos tradicionales que implementan las tecnólogas del centro.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/12853
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Ingeniería en Producción y Dirección de Artes Multimedia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-ART-IPM-172.pdf991,43 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons