DSpace logo
Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18167
Title: Propuesta metodológica de guía de metodologías para el abordaje por parte del docente en el aula a niños con dislexia de 6to EGB.
Authors: Parrales Bohórquez, Dania Martha
metadata.dc.contributor.advisor: Durán Vera, Ana del Carmen
Keywords: DIFICULTAD EN EL APRENDIZAJE;APTITUD PARA LA LECTURA;NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES;INTERVENCIÓN EDUCATIVA
Issue Date: 23-Feb-2022
Publisher: Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
Abstract: This methodological proposal is divided into five sections, first we will see the causes and preparing consequences that led to this problem, questions, and objectives for the resolution of this problem. Secondly, the theoretical framework where there will be definitions, quotes from authors that support the research, such as the definition of dyslexia, causes, consequences, among others. Third, the tools and techniques used to collect the information will be described, as well as the analysis and evaluation of all the information collected, to identify the educational needs that should be considered when emergency interventions. Fourth, compile the information gathered on the methodological principles to be used to carry out the various activities. Fifth, intervene based on all the information gathered. The students' work activities will be developed in two phases to check if the proposed intervention is adequate to their needs and improves the initial problem.
Description: Esta propuesta metodológica se divide en cinco apartados, primero se verá causas y consecuencias por las que se llegó a este problema, preguntas y objetivos para la resolución de éste. En segundo lugar, el marco teórico donde habrá definiciones, citas de autores que respalden la investigación, como la definición de la dislexia, causas, consecuencias, ente otros. En tercer lugar, se describirán las herramientas y técnicas utilizadas para recopilar la información, así como el análisis y evaluación de toda la información recopilada, para identificar las necesidades educativas que deben tenerse en cuenta al preparar intervenciones de emergencia. En cuarto lugar, recopilar la información recogida sobre los principios metodológicos que se utilizarán para llevar a cabo las distintas actividades. Quinto, intervenir sobre la base de toda la información recopilada. Se desarrollarán las actividades de trabajo de los alumnos en dos fases para comprobar si la intervención propuesta es adecuada a sus necesidades y mejora el problema inicial.
URI: http://repositorio.ucsg.edu.ec/handle/3317/18167
Appears in Collections:Trabajos de Titulación - Carrera de Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UCSG-PRE-FIL-CE-21.pdf439,38 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons